zaterdag 21 augustus 2010

Mensen die op de bus wachten



Ik ben van plan een aantal illustraties te maken met als thema mensen die op de bus wachten, om in te leveren als isa-project. Het lijkt me fijn om in de toekomst naast animatieopdrachten ook illustratieopdrachten binnen te krijgen en daarom vind ik het zeer nodig om mijn illustratiewerk op te schroeven voor een sterke portfolio.

Dit wordt de eerste illustratie voor de reeks en ik ben net klaar met de snelle opzet voor de grijswaarden en de schaduwen. Deze stap zet ik normaal nooit met als gevolg dat ik vaak fletse, platte plaatjes krijg. Door donker op de voorgrond te zetten en lichter op de achtergrond probeer ik diepte te creeren. Ik heb geprobeerd het focuspunt op de drie mensen te leggen door hen het donkerst te maken en achter hun hoofden het lichtste punt te zetten zodat ik ook met de lange schaduwen de aandacht naar ze toe kan trekken.

Ik ga morgen verder met de invulling van kleur, hetgeen me heel lastig lijkt. Ik ben van plan om het te houden op enkel warme kleuren om het mezelf makkelijker te maken. Ik hoop de illustratie morgenavond te hebben afgerond, ik wil er net te lang aan zitten omdat ik van plan ben er nog een heleboel meer te maken. Omdat dit de eerste is gun ik mezelf wat meer tijd maar de bedoeling van deze reeks is ook dat ik probeer mezelf te verbeteren op de grootste knelpunten in mijn werkwijze en op dit moment is dat knelpunt dat ik dingen te groot wil maken zodat ze simpelweg niet af komen. Als ik bij mezelf het vertrouwen kan creeren dat dingen wel degelijk af kan krijgen omdat ik dat al zo vaak heb gedaan pak ik waarschijnlijk makkelijker een project op en is de drempel om het af te ronden niet zo hoog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten